19 Ağustos 2009 Çarşamba

MAŞ FASULYESİ






Görünüşü börülceye benzeyen, lezzeti kendine özgü olan bu sevimli bakliyatla sizi hemen tanıştırmak istiyorum. Biz zaten tanışıyoruz diyenler de olacaktır mutlaka, ama ben yeni tanıştım. Çok faydalı olduğunu öğrendiğim bu fasulye türünü sık sık tüketmeye çalışıyorum. En çok da salatasını yapıyorum. Maş Fasulyesi: "Güneydoğu Anadolu mutfağında çok kullanılan, ufak, yeşil bir fasulye türü. Akdeniz Bölgesi'nde de Toroslarda yetişiyor ve 'cin börülcesi' adıyla biliniyor.A, B, C ve E vitaminleri içerdiği gibi kalsiyum, demir, magnesyum, potasyum, amino asidler içeren bu fasulyeyi sık sık tüketmemizde fayda var.. Maş fasulyesiyle piyaz ve çorba yapabilir, pilavlara ekleyebilir ve filizlendirebilirsiniz. Çin mutfağında da kullanılan maş fasulyesi eski zamanlarda hastalık tedavisinde bile kullanılırmış.

Salata tarifini paylaşmak istiyorum, maş fasulyesini sanırım doğal ürün dükkanlarında ya da varsa büyük marketlerin organik gıda reyonlarında bulabilirsiniz.

- 150 g maş fasulyesi
- 1 adet domates
- 1/4 demet maydanoz
- 2 adet taze soğan
- Zeytinyağı, narekşisi, limon suyu, tuz
-Bu seçenekleri kendi isteklerinize göre arttırabilirsiniz.

Maş fasulyesi yumuşayıncaya kadar haşlanır (yaklaşık yarım saat sürüyor, önceden ıslatmaya gerek yok). Eğer önceden ıslatırsanız daha çabuk haşlanıyor. Ilındıktan sonra doğramış yeşillikler, domates ve sosla harmanlanır.

MAŞ FASULYESİ FİLİZİ
.Çimlendirme işini kısaca anlatmak gerekirse: Maş fasulyelerini bir gece suda bekletiyorum. Ertesi gün temiz bir tülbent ya da ince bir mutfak bezine sarıp, öylece ıslatıp, bir kaseye koyuyorum. Güneş almayan bir yerde ama açıkta duruyor o kasem. Akşam ve sabahları bezi, kaseyi ve fasulyeleri suda çalkalayarak bezi kaseye yeniden yerlestiriyorum. Özellikle sıcak havalarda çimlenmesi ertesi gün bile olabiliyor ama kışın biraz daha uzun sürebiliyor.
Kolayca çimlenmesini ve tadını çok seviyorum. Bu çimlenmiş fasulyeleri salatalara ekleyebilir veya yoğurtla karıştırarak tüketebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder